SAMSUNG SUR40 за Microsoft® Surface във Варненският
учебен музей
В музея гледаш, слушаш, докосваш...
SAMSUNG SUR40 за Microsoft® Surface е
устройство с форма на маса, по своята същност позволяващо на много
потребители да се групират около нея, и да комуникират естествено един с
друг.
кликнете върху изображението и вижте
видео
за системата
От хардуерна гледна точка
устройството представлява компютърна система, базирана на 2-ядрен
процесор AMD Athlon II X2, работещ на честота 2,9 GHz и мобилна
видеокарта AMD Radeon HD 6700M с поддръжка на DirectX 11.
Разбира се, най-ефектната част от него е 40-инчовият сензорен дисплей с
Full HD (1920x1080 точки) резолюция, изпълнен на база на технологията
PixelSense, която позволява разпознаване на до 50 едновременни
докосвания с пръсти или различни предмети по повърхността на екрана.
Това устройство
променя начина, по който хората си взаимодействат, както с
информацията, така и едни с други.
Samsung SUR40 с Microsoft® PixelSense™ може да им помогне да
общуват, да си сътрудничат, да се консултират и свързват; обучението
става по-забавно, а съдържанието - по-увлекателно.
Можете също, да потопите потребителите в игри и занимания, да
подобрите бизнес практиките с помощта на новата платформа за офис
комуникация, създавайки по-дълбока връзка с клиенти, купувачи и
колеги.
Единственият в България
Samsung SUR40 с
Microsoft® PixelSense™
се намира във Варненският учебен музей.
Целта е чрез партньорство да се повиши ангажираността и мотивацията
на всички в процеса във вид на образователна игра
Насърчаване на сътрудничеството
Учащите ще си сътрудничат по-добре, когато са групирани около обща
работна област, нещо, което е трудно да се постигне при сегашната
организация с използване на компютри, където всеки учащ е пред своя
компютър с гръб към другите. От друга страна, настолните системи
позволяват на учащите да бъдат настанени около една маса с видимост един
към друг, виждайки и виртуалното съдържание, което им позволява да
разговарят, нещо, което е по-близко до естествената комуникация.
Ще цитирам проучванията, повечето посетители на музея идват на групи,
както и, че груповият опит е много важен аспект на тяхното посещение.
Допускането на групово взаимодействие е важен
аспект за музеите, а интерактивните
системи работейки с малки групи засилват взаимодействието между
членовете на групата, което е успешен опит в този контекст.
Първо софтуерно приложение - игра за
интерактивната маса Samsung SUR40
Играта
има образователна функция и запознава потребителя с първоизточника на
съвременния "морски шах", който през римската епоха се е наричал
"воденица".
кликнете върху изображението и вижте
видео
за системата
За
съжаление не знаем точните правила на игрите – за тях можем да съдим от
сходните днешни игри – като например
мелница или дама. Знаем, че император
Клавдий е
писал за игрите с дъска и зарове, но този ръкопис не е запазен.
Многобройните антични сведения в литературата, свързани с темата – игра,
също не ни казват много относно правилата и протичането на игрите.
Въпреки това, писмените сведения представляват важен източник относно
игрите през античността.
Друг
важен източник са изображенията. Много често античните ваятели
наблюдавали децата по време на игра и ги представяли с техните любими
играчки или животни. Но майсторът се е интересувал повече от поведението
на детето по време на игра,от колкото от самата игра, така че и от тези
изображения не можем да очакваме изводи за правилата на игрите.
Разглеждайки едновременно археологическите и писмените сведения, все пак
можем да добием доста добра представа за културата на играта през
древността. Нека да надникнем зад раменете на самите играчи и да им
позволим да ни увлекат в техните игри!
Малка
воденица / 2-ма играчи,с по 3 камъка/
Това е
по-прост вариант на играта. Игралното поле /квадрат/ се разделя на кръст
на 4 малки квадратчета.Играе се с по 3 камъка,които се поставят на 9-те
позиции /пресечни точки/. Може да се поставя на всяко поле по желание.
Победител е онзи,който пръв нареди 3 камъка в една редица.